Archos GamePad reviews gameplay en multimedia

Archos GamePad review geeft meer inzicht

Onze vrienden van Arctablet uit Frankrijk hebben de Archos GamePad onder de loep genomen en dat levert een aantal video’s op. Helaas zijn er ook al problemen gemeld met de knoppen!

De Gasten van Arctablet reviewen alles waar Archos op staat en ik vind dat zij er meestal een goede mening over hebben. In het geval van de Archos GamePad zijn zij dan ook kritisch. Het is wel waar voor je geld, maar hij kost ook ‘maar’ 149 euro. Wel zijn de punten van kritiek de batterijduur, het beeldscherm en de software. Eigenlijk drie belangrijke punten als je het mij vraagt. Toch werkt hij volgens hen niet alleen voor games, je kan er ook prima mee internetten en gebruiken voor multimedia.

Ik vind zelf de batterijduur van 4,5 uur video play erg weining. De ervaring is dat de gamePad zelfs na 2 uur flink gamen gewoon op is. De kijkhoeken van de GamePad zijn ook minder, maar daar zou ik nog mee kunnen leven voor dit geld. De software (android Jelly Bean) happert hier en daar ook nog, echter kan Archos dit natuurlijk nog verhelpen met een update.

Waar ik het meest over struikel zijn de knoppen. Deze fysieke knoppen is wat deze tablet speciaal maakt ten opzichte van de rest. Arctablet is er ook niet echt over te spreken. Het zou niet aanvoelen als een PS2 of Ps3 controller, verre van zelf. Dat hoor je trouwens ook op de video’s hieronder. Ik vind dat je het al aan het geklik kan horen. Daarnaast zijn er ook nog verschillende problemen gemeld met de knoppen. Zo reageren sommige knoppen niet op het moment dat je ze indrukt samen met een andere knop of verdwijnt de activiteit zodra je een andere knop indrukt. Nou, hoop ik dat dit een software probleem is wat Archos nog kan verhelpen. Anders vrees ik dat de Archos GamePad niet zo’n lang leven zal hebben.

[ad]

Zie hier de review video’s over gamen en mulitmedia

Button problemen van de Archos GamePad