honeywell Lyirc C1

Review: Honeywell Lyric C1 beveiligingscamera

Ik testte de Honeywell Lyric C1 beveiligingscamera voor binnenshuis. Een handig, mooie ontworpen camera die snel te installeren is en doet wat hij moet doen… De boel in de gaten houden als je weg bent.

Effectieve en simpele beveiligingscamera

En dan bedoel ik met name simpel in gebruik. Het installeren van de Lyric C1 ging in mijn geval heel simpel en snel. Wellicht kwam dit mede door het feit dat ik de Lyric app van Honeywell al had geïnstalleerd omdat ik de Lyric T6 thermostaat al enige tijd in mijn bezit heb, daar schreef ik onlangs nog een review over. Met deze C1 was het simpelweg de camera toevoegen in de app en vervolgens de stappen volgen in de app. En zoals ik altijd tegen mijn familie zeg: “Goed lezen wat je moet doen!” dan kan de kind de was doen.

Als je de stappen doorloopt kan je kiezen op welke manier je de C1 gaat gebruiken. Je kan instellen dat je hem handmatig uit/aan zet of op basis van Geofencing. Die term is misschien nieuw voor je, maar is niets meer dan een cirkel (je mag zelf bepalen hoe groot deze is) om je huis zetten. Zodra je buiten de cirkel bent, aanschouwd de app je als afwezig en als je jezelf er binnen bevind thuis. Ik gebruikte dit al met de T6, zodat deze automatisch naar 16 graden gaat als we (mijn vrouw en ik) afwezig zijn.

Dit kan je dus ook met de C1 doen. Superhandig want hierdoor vergeet je dus nooit de camera aan te zetten als je weggaat. Vervolgens detecteert de camera beweging (en geluid) in de kades die jij hebt aangegeven op beeld. Nou, heb ik geen huisdieren dus dat heb ik niet kunnen testen, maar overige beweging wel. De camera kan je qua gevoeligheid ook nog instellen en als je hem op gemiddeld zet, werkt hij het beste wat mij betreft.

Design

Qua design is hij netjes verzorgt. Hij valt door zijn witte kleur niet echt op en ziet er strak ontworpen uit. Kortom bij mij staat hij naast de tv en hier misstaat hij niet. Het design is ook nog functioneel, het draadje is netjes weggewerkt en je kan de camera iets kantelen als dit nodig is.

Video kwaliteit

Helaas is de camera wel maar 720p waardoor de kwaliteit oke is, maar niet uitmuntend. Nachtzicht werkt ook prima, gezichten zijn nog steeds te herkennen, maar het blijft helaas HD, maar geen 4k. Wees je er van bewust dat je ook goed moet kijken hoe je de camera richt, want dynamisch bereik (donker en licht) is niet super waardoor je goed moet kijken waar je hem op richt. Als je binnen en buiten wilt filmen (bijvoorbeeld de achterdeur, moet je soms wat schuiven om de juiste balans van licht/donker te vinden. De lenshoek is 135 graden dus breed genoeg om zoveel mogelijk in beeld te krijgen.

Extra’s

Zonder verstand te hebben van netwerken, poorten en routers is het heel makkelijk door middel van de Lyric app om op afstand d e beelden te bekijken. Dit kan naderhand (nadat er een melding/push is geweest) of Live. De livestream is ook van goede kwaliteit, misschien af en toe wel wat vertraging. Het naderhand bekijken kan door dat je gratis cloud opslag krijgt en er een gratis 8 Gb SD kaartje in zit.

Daarnaast ben ik te spreken over de (snelheid van de) meldingen. Je krijgt een pushmelding op je telefoon (iPhone) en direct een email. Hierdoor mis je geen melding omdat ik hem op twee manieren binnen kreeg. Als je een melding krijgt dat er beweging is gedetecteerd dan wil je natuurlijk ook direct kijken, voor het zelfde geld staat er gewoon een boef bij je in huis!

Conclusie

De prijs van deze camera van Honeywell ligt momenteel rond de 120 euro. Voor deze prijs krijg je een goede, makkelijk te installeren camera, die je ook nog eens op een simpele manier kan benaderen op afstand. Nadeel is dat hij altijd in het stopcontact moet zitten, goede wifi verbinding moet hebben en maar 720p is. Al met al zie ik meerwaarden om zo’n camera aan te schaffen voor beveiliging van uw woning. En dan met name voor mensen die niet zoveel verstand hebben van ‘gadgets’ en toch op een snelle en leuke manier hun woning willen beveiligen. Je kunt de Honeywell Lyric C1 nu bestellen bij bijvoorbeeld Coolblue.

Labels:, ,

Trackback van jouw site.