Vijf tips om je nieuwe bedrijf op de kaart te zetten

Als je voor de eerste keer een eigen bedrijf opstart, weet je waarschijnlijk al wel hoe belangrijk het is om vindbaar te zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet zo goed weet hoe je dat precies doet. Daarom geef ik je vijf tips om als jonge ondernemer je bedrijf op de kaart te zetten. 

  1. Gebruik social-media (op een goede manier!)

Je ziet het vast regelmatig voorbijkomen, net opgestarte bedrijven die meteen een Instagram- of Facebookpagina aanmaken. Hartstikke goed natuurlijk! Maar je ziet vaak dat er na een paar weken geen nieuwe berichten meer worden geplaatst, of dat er weinig continuïteit in de posts zit. 

Realiseer je dat als je een pagina aanmaakt op social-media, klanten hier een verwachting van hebben. Als je pagina er rommelig uitziet, kan dat ervoor zorgen dat potentiële klanten twijfels hebben bij je bedrijf. En dat wil je natuurlijk niet. 

Door regelmatig berichten te plaatsen vergroot je je bereik. Zorg ervoor dat je ongeveer twee tot drie berichten per week op social-media plaatst. Om te bepalen wat je gaat plaatsen, moet je uitzoeken wat voor jouw bedrijf werkt. Kijk eens bij je statistieken, welke berichten scoorden het best? Als je weet wat voor jouw doelgroep interessant is, kun je beginnen aan een content strategie. 

  1. Gebruik LinkedIn om je bereikbaarheid te vergroten

Richt je bedrijf zich niet op eindconsumenten, maar op bedrijven of zzp’ers? Dan bevindt je doelgroep zich op LinkedIn. Het kanaal geeft je een paar handige gratis tools om je online bereikbaarheid te vergroten. Een van de belangrijkste is misschien wel het plaatsen van content op je tijdlijn.

Verder werkt het persoonlijk benaderen van je netwerk natuurlijk ook effectief. Hiervoor gebruik je het advanced search menu. Daar kun je direct zoeken naar functies en deze selecteren op 1e of 2e graads connecties. Daarna kun je het verder verfijnen door er je industrie aan toe te voegen.  

  1. Zorg voor een goede website

Een website is de visitekaart van je bedrijf. Zorg voor een mooie, gebruiksvriendelijke website en houd hem up-to-date. Let ook op je SEO (Search Engine Optimalisation), dat zorgt ervoor dat je goed vindbaar bent via Google. Je kunt ook eenvoudig een bedrijf aanmaken in Google. Je contactgegevens (zoals adres, telefoonnummer en openingstijden) verschijnen dan als eerste resultaat bovenaan de pagina. Dit draagt allebei mee aan een betere vindbaarheid in google, waardoor potentiële klanten je makkelijk vinden. 

  1. Val op met autobelettering

Reclame op je auto is een eenvoudige en super effectieve manier om op te vallen. Een boodschap op een beletterde auto wordt beter en langer onthouden dan bijvoorbeeld een folder of poster. Zorg ervoor dat je niet alleen je naam en website op je auto zet, maar laat ook weten wat je te bieden hebt en waarom je bedrijf bijzonder is. Relatief gezien is autobelettering ook eens redelijk goedkoop vergeleken met andere reclamemethodes, zoals drukwerk. Het is een eenmalige investering die jarenlang meegaat. Kijk bijvoorbeeld eens bij Autobelettering Eindhoven

  1. Maak reclame op je bedrijfspand 

Je kunt ten slotte je bedrijf ruchtbaarheid geven door reclame maken voor of op je bedrijfspand. Bijvoorbeeld door vlaggen bij de ingang te plaatsen, of een reclamebord op de gevel te plaatsen. Mensen weten zo meteen waar je bedrijf zit en zien je bedrijfsnaam regelmatig. Dat is altijd goed voor je bereik. 

Labels:,

Trackback van jouw site.

Nathan Okkerse

Ik ben Nathan. Ik schrijf over wat ik tegen kom online, zelf ontdek of gewoon leuk vind. Voornamelijk games, Apple, tips en tricks en andere digidingen.

Laat een reactie achter

Heeft u vragen over digimind.nl? Wilt u adverteren? Wilt u dat wij uw product testen? Wilt u een link ruilen? Stuur ons een email
Simple Share Buttons