Samsung: “We zijn niet zo lekker bezig op de tabletmarkt”

Een spreker van Samsung, Hankil Yoon, gaat ‘door zijn knieen’ op de MWC 2012

Hij spreekt namens Samsung op de MWC 2012 en geeft toe de pogingen van Samsung op de tabletmarkt niet heel succesvol zijn geweest tot nu toe. Ik denk dat de Samsung Galaxy tab 10.1 nog redelijk is ontvangen, maar ook deze tablet heeft uiteindelijk niet de voorafgestelde doelen gehaald. Kortom de tactiek die Samsung nu gebruikt, werkt niet. Te veel tablets op de markt, waardoor de consument te veel keuze heeft. Samsung geeft dit niet in zoveel woorden toe, maar Hankil Yoon geeft aan dat de focus komt te liggen op de Samsung Galaxy Note serie. De zojuist gepresenteerde Galaxy Note 10.1 zou dus de grote jongen voor Samsung moeten worden en blijven. Hij hoopt dan ook dat de Note 10.1 de cijfers van de tab 10.1 zal verpulveren, dit is nog even afwachten. Maar de Galaxy Note doet het momenteel goed qua verkoopcijfers (exacte cijfers nog niet bekend), dus de Note 10.1 heeft wel een goede kans.

Ik hoop echter dat Samsung zich blijft focussen op deze tablet en niet vervolgens weer alle formaten en andere versies van de Galaxy Note uit te gaan brengen, want dat zou het weer hetzelfde worden zoals het momenteel is bij Samsung, verwarrend… Wat dit betekent voor de ‘oude’  tablets word er niet verteld, maar ik hoop dat Samsung hun klanten niet vergeet en de updates naar android 4.0 er snel door heen pushen, zodat ook deze mensen tevreden blijven, want ondanks dat de tablets misschien niet allemaal de cijfers hebben gehaald die ze hadden moeten halen, iedere verkochte tablets is 1 consument. En de consument mag nooit de dupe zijn van verkeerde strategische plannen (dit zeg ik tegen beter weten in).

[ad]

Bron: CNET

Labels:, ,

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter